Tilde Kjellberg

Biträdande klinikchef

Tilde är en driven och socialt utåtriktad tjej som brinner både för kundservice, marknadsföring och de administrativa delarna av yrket. Tilde hade praktik hos oss i trean på gymnasiet och fick efter studenten 2018 bli en permanent del av personalstyrkan. På kliniken sitter hon mycket inne på kontoret med papper och siffror, men ni kan även hitta henne i receptionen där hon styr skutan och förgyller både djurägarnas, patienternas och personalens dagar lite extra.

Viktoria Andersson

Leg. Djursjukskötare

Viktoria, eller Vickan som vi kallar henne, har jobbat hos oss sedan september 2023 och har varit i branschen i över 18 år. Ni kan bland annat ha träffat henne på Veterinärhuset Södra Berget tidigare.

Viktoria har själv uppfödning av rasen Dvärgschnauzer och har hållit på med det sedan -99. Hon skaffade sin första dvärgschnauzer vid 17 års ålder, men i familjen fanns även tax och pudel.

På kliniken utför hon allt från vaccinationer och tandkoller till hankattskastrationer och HD-röntgen. Hon brinner såklart lite extra för reproduktion och uppfödarfrågor, så har ni sådana vet ni vem ni ska vända er till!

Josefin Björklund

Leg. Veterinär

Josefin är vårt nya stjärnskott på kliniken, hon har pluggat till veterinär på Universitetsdjursjukhuset i Uppsala och blev legitimerad i januari 2024. Josefin kommer till oss med massor av färsk kunskap, nya idéer och motivation och längtar efter att få träffa era pälsklingar!

Josefin kommer att finnas tillgänglig både på polikliniken och operation, och kan hjälpa er med allt från vaccinationer till kastrationer och utredningsbesök.

Therese Nilsson

Leg. Veterinär

Therese plan var att sommarjobba hos oss under sommaren 2023 för att sedan studera vidare under hösten, men vi lyckades snärja henne och nu är hon en fast del av personalstyrkan. Det är vi tacksamma för!

Therese tog sin veterinärexamen i Valencia, Spanien år 2020 och har sedan dess jobbat som veterinär både i England och i Sverige. Therese är lugn och trygg både som veterinär och som kollega, och brukar därför göra succé både hos djuren och deras ägare!

Lisa Blomström

Djurvårdare på utökad nivå

Lisa började jobba hos oss direkt efter studenten sommaren 2021. Under hennes första tid i yrkeslivet har hon sugit åt sig all kunskap som en svamp och är idag en fullfjädrad djurvårdare med många erfarenheter i bagaget. Lisa tycker om att hjälpa till inne på operationsavdelningen men är också en stor tillgång både i receptionen, på polikliniken och på röntgen.

Matilda Andersson

Djurvårdare på utökad nivå, Canineopat (Hundfysioterapeut)

Matilda började sommarjobba hos oss i juli 2022 och därefter ville vi ha kvar denna solstråle hos oss! Matilda har utbildat sig på UPH i Falkenberg till Canineopat och är därmed väldigt intresserad och kompetent inom bland annat friskvård och rehabilitering. Hos henne kan ni boka tid för bland annat massage och friskvårdskontroll på era hundar. Hon är även en stjärna i receptionen och hjälper er gärna att hitta rätt foder eller produkt till er pälskling!

Ylva Norrman Rivera

Djurvårdare på utökad nivå, Receptionist

Ylva är vad man kan kalla för ”klinikens klister” då hon sprider gemenskap och glädje i alla rum hon är i. Hon har jobbat som djurvårdare sedan år 2017 och var Patricios högra hand när han köpte kliniken. Hon har varit med sedan uppstarten och spridit vidare sina omhändertagande, serviceinriktade kunskaper till alla kollegor efter henne. Ylva varierar mellan jobb hemifrån och inne på kliniken, hemma blir det mest siffror och fakturering medan hon på kliniken ser till att alla djurägare känner sig välkomna och att personalstyrkan är på topp.

Patricio Rivera

Klinikchef, Leg. Veterinär, Veterinärmedicine doktor (PhD) onkologi

Patricio är en mycket engagerad och passionerad hårdrockstrummande djurälskare med hjärtat på rätt ställe. Han älskar utmaningar och har svårt att vara göra-lös, vilket bland annat har lett till långa studier på Universitetet inom framför allt onkologi hos hundar och katter (läran om tumörsjukdomar). År 2017 bestämde han sig för att det var dags att starta en egen klinik, och köpte då Veterinärkliniken Birsta (f.d. Vettris Sundsvall).

Martina Raitio

Leg. Djursjukskötare

Beskrivning kommer inom kort

Nathalie Stjernström

Djurvårdare på utökad nivå, Receptionist

Nathalie är klinikens yngsta medarbetare och började sin karriär hos oss som sommarjobbare år 2023.

Hon gjorde direkt ett stort intryck på oss då hon är extremt arbetsam, snabblärd och fantastisk med kunderna. Nu är hon en permanent del av teamet och receptionen där hon bland annat hjälper till med att rekommendera foder, ta in patienter och svara på era telefonsamtal.

Vill du jobba hos oss?