vetrinarkliniken_birsta_loggo

Äntligen är succékonceptet tillbaka! Veterinärkliniken Birsta presenterar…

BIGGEST LOSER DOG EDITION 2023

Målet med förra årets säsong var att öka kunskapen om övervikt hos djur, att belysa hur viktigt det är med rätt foder och aktivering samt att motivera och bevisa att det inte behöver vara så svårt att få sin hund att gå ner i vikt. Vi tycker att vi lyckades med det!

Vi är så tacksamma över ert engagemang, era glada hejarop och eran enorma efterfrågan på en ny säsong. Vi blir också överlyckliga när ni efter förra årets säsong har valt att ta saken i egna händer, komma in och väga era hundar regelbundet på vår klinik och att ni specifikt efterfrågat ”fodret som Biggest Loser deltagarna har ätit”. Det får oss att inse att det faktiskt går att göra skillnad och utbilda inom övervikt på ett väldigt positivt sätt!

Hur går anmälan till?

Anmälan öppnar idag 15/9. Du som djurägare skickar in bilder (viktigt att man ser kroppen tydligt på bilderna) samt en kortare beskrivning om din hund i anmälningsformuläret nedan.

Berätta för oss vad din hund väger idag (på ett ungefär om du inte vet exakt), samt vad du anser att målet är. Viktigt att hunden är frisk i grunden och alltså inte har några sjukdomar som t ex foderallergi, njurproblem eller diabetes. Det är också mycket viktigt att du som djurägare är väldigt motiverad och har möjlighet att skicka in bilder, videos och uppdateringar under tävlingens gång. Du och din hund ska även ha möjlighet att komma till vår klinik 2 gånger i månaden för invägning.

Vad händer sen?

Vi väljer ut 4 stycken hundar som blir deltagare i Biggest Loser Dog edition 2023. Dessa 4 hundar får komma in till oss för en gratis hälsokoll hos vår veterinär Patricio Rivera där vi gör en bedömning av den allmänna hälsostatusen, väger in hunden samt beslutar om målvikten. Ni får även träffa vår djurvårdare samt fysioterapeut Matilda som kommer ge råd om aktiveringsbehov och träningstips. Vår fantastiska samarbetspartner Hills kommer även i år att dela ut gratis fodersäckar till samtliga deltagare under hela tävlingsperioden.

Under de följande månaderna:

Vi kommer att lägga ut uppdateringar från alla deltagare under tävlingens gång så att ni Facebookföljare får chansen att följa deras resa. Kanske hittar ni en favorit att heja på, och blir motiverade till att göra det samma med era hundar där hemma!

Vi kommer även detta år hålla omröstningar som ni gärna får vara lika engagerade i som sist, och vi kommer fortsätta sprida information och kunskap om övervikt på samtliga sociala medier.

Deltagarna kommer in till kliniken för invägning varannan vecka och resultaten kommer publiceras på vår Facebooksida. Deltagarna får även med sig material hem för att själva kunna följa viktkurvan och kontrollera fodergivan. Det handlar inte om att rasa i vikt, det handlar om att kunna göra det på ett kontrollerat och hälsosamt sätt.

Hur avgörs vinnaren?

Deltagaren med den största procentuella viktnedgången och som hamnar närmast sin målvikt är vinnaren av Biggest loser Dog edition 2023.

Vinsten?

Även detta år utlovar vår fantastiska samarbetspartner Hills ett halvårs gratis foderförbrukning. Vi kommer även plocka ihop en stor goodiebag med bl.a presentkort och leksaker.

Anmäl dig här!

Deltagarna från 2022